Open today: 13:00 - 23:00

By continuing your navigation on this website, you accept the use of cookies for statistical purposes.

Ryuichi Sakamoto
Thousand Knives Of

Thousand Knives Of
Thousand Knives OfThousand Knives OfThousand Knives OfThousand Knives OfThousand Knives OfThousand Knives OfThousand Knives OfThousand Knives Of

Catno

WWSLP24

Formats

1x Vinyl LP Album Reissue

Country

France

Release date

Nov 8, 2019

Sakamoto Thousand Knives Of .. We Want Sounds Records -- dispo au Discopathe Montpellier !

Wewantsounds est heureux d’annoncer la réédition du premier album solo de Ryuichi Sakamoto, sorti en 1978 sur le label culte Better Days. Le musicien joue sur une demi douzaine de synthétiseurs et de claviers programmés par Hideki Matsutake et – accompagné par quelque-uns des meilleurs musiciens japonais dont Haruomi Hosono et Pecker – il annonce le son electro du Yellow Magic Orchestra avec cet album. C’est la première fois que Thousand Knives sort sur vinyle hors du Japon, en dehors d‘une sortie confidentielle en 1982. L’année 1978 est une année clé pour la scène japonaise. Haruomi Hosono, l’un des musiciens les plus novateurs du pays, vient de fonder le Yellow Magic Orchestra afin de poursuivre les expérimentations sonores commencées sur son album Paraiso. L’album, crédité à Harry Hosono & The Yellow Magic Band, enregistré fin 77 et début 78 comprenait déjà Ryuichi Sakamoto et Yukihiro Takahashi. Hosono les invite à rejoindre YMO dans la foulée, mais avant que le groupe ne sorte son premier album, Sakamoto entre dans les studios de Nippon Columbia en avril 1978 pour enregistrer Thousand Knives. Sakamoto est à l’époque un jeune musicien de studio très recherché. Après avoir étudié la composition à la Tokyo University of Art, il joue sur de nombreux albums clés de l’époque: Sunshower de Taeko Ohnuki et Spacy de Tatsuro Yamashita pour n’en citer que deux et Hosono l’invite donc naturellement sur Paraiso. Avec un goût pour l’avant-garde et l’improvisation, Sakamoto s’intéresse très tôt à la musique électronique et, avec Thousand Knives, il décide de faire appel à Hideki Matsutake qui maîtrise l’art de la programmation de synthé après un passage chez le pionnier de la musique électronique, Isao Tomita. Sakamoto met plusieurs mois à enregistrer Thousand Knives ; étant pris la journée par ses sessions studio pour d’autres, il enregistre la nuit. Le titre de l’album, inspiré d’un poème d’Henri Michaux relatant son expérience de prise de mescaline, est une réflexion sur l’avènement de la technologie et des synthétiseurs dans le champ musical de cette époque. La première face conçue comme un tout s’ouvre sur « Thousand Knives » et un poème de Mao Tsé-Toung lu par Sakamoto et filtré par un vocoder, avant de se transformer en un instrumental de pop synthétique. Il est suivi par « Island Of Woods », un titre de dix minutes bourdonnant de synthés et rappelant l’exotica tropical du titre « Femme Fatale » dans l’album « Paraiso » (sur lequel Sakamoto tient les claviers). La première face se termine par « Grasshoppers », une très belle mélodie jouée au piano acoustique et soulignée d’un subtil accompagnement de synthétiseur. La deuxième face s’ouvre avec « Das Neue Japanische Elektronische Volkslied », hommage à l’influence de la nouvelle scène allemande emmené par Kraftwerk. Sakamoto part d’un rythme métronomique mi-tempo qu’il mêle habilement à une mélodie plus traditionnellement japonaise. L’album enchaîne et se termine par deux titres de synth pop plus rapide, « Plastic Bamboo » et « The End of Asia », qui vont rapidement devenir des classiques live de YMO ainsi que de Sakamoto. Bien que Thousand Knives se soit vendu modérément à sa sortie, il a exercé une grande influence sur ce qui allait suivre avec YMO, dont le son reste indéniablement influencé par Thousand Knives et sa ‘Computer Music’, même s’il inclut des influences des trois membres Thousand Knives reste un aperçu fascinant sur les prémices d’une révolution musicale. Remasterisée à partir des bandes originales par l’ingénieur du son Seigen Ono.

Media: Mi
Sleeve: M

22.9€*

*Taxes included, shipping price excluded

Tracked and send in specified vinyle packaging with plastic sleeve protection and stickers. Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A1

Thousand Knives

9:35

A2

Island Of Woods

9:45

A3

Grasshoppers

5:15

B1

Das Neue Japanische Elektronische Volkslied

8:03

B2

Plastic Bamboo

6:28

B3

The End Of Asia

6:17

Other items you may like:

It's been a while since we last saw Sepia on Infernal Sounds but rolling deep with Rider Shafique, he fits right back into the groove with the sublime and title track 'Time Stands Still'. A fitting title for a dreamy vibe, it's backed up by a wide range of gems... 'Gatekeeper' is sludgy, gloom-coated creeper, 'Whispers' sees him teaming up with Ickle for an icy swagger while 'Trust' closes the EP on a gentle, woozy tip. Timeless.
Les Studios Ghibli annoncent la sortie des bandes originales des films de Hayao Miyazaki composées par Joe Hisaishi, rééditées pour la première fois en vinyle. Retrouvez ici la bande originale du film Nausicaä de la Vallée du Vent.Studio Ghibli are announcing the release of Hayao Miyazaki's films' original soundtracks composed by Joe Hisaishi reissued for the first time in vinyl format. You will find here the original soundtrack of Nausicaä of the Valley of the Wind Natural Soundtrack to the far place.Pochette Gatefold / Gatefold sleeveBandeau "Obi" / "Obi" Couverture à l'aquarelle tirée de la couverture de la bande dessinée / Cover in aquarel from the cover of the comicLivret 4 pages illustré / 4 page booklet with original artwork
Back in the mid to late 90’s, Dallas’s Troy Anderson aka Waverider, DFD, Cityboy) released a couple of twelves in small quantities on 1200 Music. We’re now bringing the in-demand Cityboy release back to life with a re-release via We’re Going Back records.Four tracks of deep and jacking techno for your head and most importantly, for the dancefloor.
French folk experimentalist Ernest Bergez has spent several years bringing his signature, singular sound to life in solo mode. At the same time, and despite this individualist streak, he’s a musician with a deep appreciation for communal exchange and collaboration. It’s with this in mind that L’herbe de détourne, Bergez’s latest album, sees him expand his most prominent project Sourdure from a one-man band into a four-person force, and modify the name. Say hello to Sourdurent…Bergez first released music as Sourdure in 2015, a few years after diving deep into the music and culture which has most influenced the project: traditional folk from the Auvergne region of France, sung in the Occitan language. While touring his last album De Mòrt Viva, he was joined live by Jacques Puech and Élisa Trébouville and then Loup Uberto to expense to Sourdurent. In the spirit of the tavern-backroom folk session L’herbe de détourne often resembles, the vocal harmonies or extra percussion you hear is a group effort.Bergez’s own lyrics are more polemical, addressing topics including patriarchy, autonomy, spirituality and the need to rebuild community. Metaphor and allegory abound; Chamin ne vòl pas spins a yarn that resembles a folk tale of centuries past. By choosing to deliver these thoughts and narratives in Occitan – an unstandardised, pan-European language whose very survival has been in the balance for decades – Sourdurent make a statement as important as any sentiment in the songs themselves.Occitan is part of France’s culture, not just in a historical sense but here in 2023. And if only a fraction of Sourdurent’s audience can understand the words, the band are staunch in their belief that their delivery can topple language barriers – Bergez bases this on live performances outside the Occitan region, indeed outside France itself. As for L’herbe de détourne, the Sourdurent founder hopes the album can play a part in directing curious listeners to traditional music in this language. It’s a release of enough stature to do that – and to be seen as one of the definitive folk recordings of the modern era.
London-based label and collective Cartulis Music announce their fifteenth release titled “Twilight Expanse” by New York producer Ebeats. A reissue from the early noughties featuring a previously unreleased Ebeats cut plus two new remixes by the legendary Radioactive Man and FOLD associate Voicedrone. The title track is one near and dear to the spirit of Cartulis – an emotive journey through hazy breakbeats, sirens from faraway lands, dramatic narratives battling through each other in a nine minute long piece of music. The rest of the record swings from club-ready techno grooves to various shades of electro–dark and dubby or bright and punchy.
GLUMEVCFHotplates UK