Open today: 16:00 - 23:00

Guido Schneider
Focus On Guido Schneider

Focus On Guido Schneider
Focus On Guido SchneiderFocus On Guido Schneider

Catno

PFRLP17

Formats

2x Vinyl 12" Album

Country

Europe

Release date

May 1, 2006

Media: VG+i
Sleeve: VG

10€*

*Taxes included, shipping price excluded

Tracked and send in specified vinyle packaging with plastic sleeve protection and stickers. Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A

Super Sander

8:03

B1

Rundata

7:36

B2

Rumours

7:35

C

In Case You Didn't Feel Like Showing Up

9:16

D1

Too Many Voices

8:29

D2

Drifting

7:32

Other items you may like:

A double album of sumptuous, expansive downbeat luxury written by Pete Woosh - one half of the celebrated duo Digs & Woosh and Nottingham's DIY collective - with Andy Riley (Toka Project, Inland Knights) during the illness which would eventually claim Pete's life. Given the background of its creation, it's a blissfully peaceful and optimistic sounding collection.The chilled disco/house hypnotism of 'Keep Yr Shape' and 'For Your Love', all slinky, hazy vocals and headnodding back room hedonism, are obvious highlights, but more reflective moments like 'Piano Fades' make this into a varied and enduring 'proper album' listen rather a mere collection of tracks.All profits will go to the Spirit Wrestlers foundation, founded in honour of Pete's memory and devoted to good causes in his hometown of Nottingham.
Composed, arranged and produced by Humble Brother at B&W StudioMixed by Kai Dub at Dub Forward Studio (Bristol)Mastered at Pressure Mastering
C’est ainsi que le regretté écrivain musical et critique d’art Greg Tate a commencé ses nouvelles notes pour ce numéro d’Americana. « LE PROJET MUSICAL DE KANE RETOURNE AUX ORIGINES DE LA MUSIQUE NOIRE, PARCE QUE LES EXPLORATIONS ET LES RÉALISATIONS MUSICALES DU GROUPE SONT EXCEPTIONNELLES, BIEN QUE VOUS NE LE SAUREZ PAS D’APRÈS L’ACCUEIL QU’ILS ONT REÇU. »Rudy Tambala et Alex Ayuli, les esprits musicaux derrière A.r. kane sont « deux aristos à peine légaux d’ascendance malawi/britannique et nigériane élevés à cockney-sprechen est de londres », comme l’a fait référence à eux : « deux dope boyz qui s’étaient revendiqués par télépathie comme meilleurs amis vers l’âge de 8 ans et qui, en 1986, ont revendiqué toutes les caractéristiques susmentionnées de l’aliénation noire, de la rage noire, du silence noir, du bruit noir et du ragga noir comme leur propre sonore et lumineux.il n’est pas exagéré de dire qu’A.R. kane était l’un des groupes les plus importants de la fin des années 80 et du début des années 90 : ils ont lancé la tendance shoegaze, ils ont inventé la dreampop…Et pourtant, quand est venu le temps pour les masses de se rallier autour d’eux, les grillons.L’industrie de la musique est dans une ère de redécouverte – nous regardons et écoutons tous, déterrons des chefs-d’œuvre négligés et reconsidérons leur importance maintenant. il est temps pour A.R. d’être reconnu.Les révolutions et les évolutions de Kane, des radicaux libres discordants et dissidents du rythme et du bruit noirs aux romantiques de la danse de chambre, des transformations audacieuses et autodéterminées.

This website uses cookies to offer you the best online experience. By continuing to use our website, you agree to the use of cookies.