Open today: 16:00 - 23:00

The Sword
Warp Riders

Warp Riders
Warp RidersWarp RidersWarp RidersWarp RidersWarp RidersWarp RidersWarp Riders

Artists

The Sword

Catno

KEM 115

Formats

1x Vinyl LP Album Repress

Country

US

Release date

Jan 1, 2010

Genres

Rock

Warp Riders is the third studio album by American heavy metal band the Sword disponible à Montpellier chez Le Discopathe Disquaire Bar

Warp Riders is the third studio album by American heavy metal band the Sword. Recorded at Wire Recording in Austin, Texas with producer Matt Bayles, it was released by Kemado Records in August 2010. Warp Riders was written and recorded as a concept album centered on an original science fiction narrative written by vocalist and guitarist J. D. Cronise, and marks a conscious change in style from doom metal to a more hard rock-influenced sound.

Media: Mi
Sleeve: M

24€*

*Taxes included, shipping price excluded

Tracked and send in specified vinyle packaging with plastic sleeve protection and stickers. Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A1

Acheron / Unearthing The Orb

3:43

A2

Tres Brujas

4:09

A3

Arrows In The Dark

4:30

A4

The Chronomancer I: Hubris

7:35

A5

Lawless Lands

5:10

B1

Astraea's Dream

3:23

B2

The Warp Riders

3:57

B3

Night City

3:50

B4

The Chronomancer II: Nemesis

5:50

B5

(The Night The Sky Cried) Tears Of Fire

6:22

Other items you may like:

Under the hard sun of Montpellier, the four Mudweisers included Reuno, the front man from the famous fusion band Lofofora, took their instruments without overthink their purpose. The ambition was clear: playing loud, bold, whisky fulled Rock’n’roll with a serious stench of southern decadence! Their sludgy sound takes the shortcut from the ears straight to the guts, avoiding carefully the brain, and drags you in their world where losers are kings. With two full-length, a EP and countless tours over Europe, Mudweiser took over the throne of Stoner “made in France” and they’ll not gonna lose it with So Said The Snake, their upcoming album to be released in febuary 2018 via their long time partners of Head Records. This guys have enough neck breaking riffs to satisfy any fans of Kyuss, Karma To Burn or Nashville Pussy!
“Ô ruines ! je retournerai vers vous prendre vos leçons, je me replacerai dans la paix de vos solitudes.”Constantin-François Volney, Les Ruines ou méditation sur les révolutions des empires [1791]De tous les Cyril qu’enfanta la Cité de Calvin à l’orée des années 80, ces deux-là devaient fatalement se trouver. Deux Cyril comme deux âmes dizygotes dont les aléas ont hâté la rencontre. Cyril Cyril. Hydre libre, née de cette ville de diplomates où Borges, dans L’Autre, dédoublait son égo rajeuni.Sur les ruines de leurs groupes éreintés s’échafaude un empire d’essence cosmopolite. Car ces Cyril ont engrangé des miles, depuis leur havre genevois.Muezzin sans frontières, Cyril Yeterian vient au monde échevelé dans Mama Rosin. Un trio réveillant les spectres des bayous voyous, les Mardi Gras moites d’une Louisiane électrique. Le monde, très vite, s’éprend de leur verve. La BBC les fête, Jon Spencer les produit, les disques prolifèrent. Et puis en 2017, l’état de grâce trépasse. Cyril est seul.Oh, pas tout à fait. Car autour de lui champignonne la musique. Dans sa boutique Bongo Joe, sur le label du même nom, dans les soirées DJ qu’il fomente en sous-sol, Yeterian défriche à tout va, dans une boulimie de grooves exilés.Dans le même espace-temps, Cyril Bondi, lui, prend la tangente. Diatribes, La Tène, Insub Meta Orchestra, les projets les plus aventureux de la scène genevoise ont tous maille à partir avec ce percussionniste en quête de pulsations inouïes. Lui aussi voyage, connaît l’ascension, l’ivresse des cimes et la chute. Plaistow, son groupe de jazz médiumnique, d’hypnose acoustique, chahute le landerneau saturé du trio piano-basse-batterie et conquiert les coeurs d’Europe et d’Orient. Jusqu’à la rupture.Bondi cherche alors un local pour y déposer son attirail. Il trouve mieux: un complice en prospection musicale, un Cyril au diapason de son instinct frondeur.Plus question donc de s’appuyer, tel le “Colosse de Rhodes”, sur des piles éprouvées. L’aventure réclame un nouveau bagage, un nouveau langage. Cyril et Cyril sont dans un bateau et tous deux se jettent à l’eau.Guitariste et accordéoniste, Cyril Y. adopte le banjo. Il y greffe des pédales d’effet qui ont tôt fait de le muer en bouzouki malingre, en saz épique, en lyre d’Addis. Cyril B, lui, recompose une batterie de cuisine cannibale, sertissant sa grosse caisse modèle fanfare de grelots maousses et de noix tropicales.Il faut avoir vu ces deux là, un soir de festival populeux, surchauffer un club étriqué en convoquant des négus utopiques. Jouer aux nouveaux berbères, provoquer d’improbables soukous sismiques en une transe qui tient autant du vertige hippie que de Fraggle Rock.Car la musique, pour Cyril Cyril, est un usage du monde. Un décentrement joyeux qui offre de nouvelles prises à l’appréhension du chaos. Le propos ici, n’a rien d’une partie de campagne mondialisée, d’un exotisme gluten-free. Sous la plage, les pavés. Le politique affleure toujours à la surface de ces chants grisants, de ces grooves osseux.Quand il ne remonte pas la filière familiale d’un dialecte libanais adopté sur le tard, Cyril Yeterian scande en français des rhapsodies dont le vocable impérieux dit tout des insurrections qui viennent.Ainsi de “La ville”, harangue doorsienne où la verve épique d’un Prix Goncourt (Texaco de Patrick Chamoiseau) rencontre les prophéties poétiques du Comité Invisible. Ainsi d’”Ultra moderne solitude 2”, plus Alain Péters que Souchon, où l’on s’interroge: “Où sont donc parties les âmes / avec qui prendre les armes”.Rien pourtant de nature à transformer Certaine Ruines en un pamphlet bavard de mauvais plaisants, de rabat-joies néo-post-tout. Parce que, reconnaissons-le, “c’est intimidant le léviathan” (“Sous la mer c’est calme), Cyril Cyril sait les pouvoirs supérieurs de la suggestion, de la retenue, de la sobriété heureuse.Un mot, un cri en dit bien d’autres, pour peu qu’il soit habité. Un son de duo, réduit à sa plus simple expression - rythme-riff-voix - peut porter en lui, double hélice d’ADN, un organisme musical d’une luxuriance infinie. 
Cyril Cyril, si riche, si riche.
Prior to their new album Small World, Metronomy surprise released a 5 track collaborative EP on digital only. Each song featured a rising artist of the next generation including Biig Piig and Spill Tab. This very first vinyl Edition of the EP, pressed exclusively for RSD on purple vinyl also includes bonus instrumental version of all songs.
American singer-songwriters Phoebe Bridgers and Conor Oberst are two accomplished musicians in their own right, with the latter largely known for his role in Bright Eyes and other bands, with an enviable solo discography too, while the former, after a slew of singles, released her debut album Stranger In The Alps in 2017. Together the pair form Better Oblivion Community Center, who recently scored some airtime on The Late Show With Stephen Colbert with a beaty rendition of their dust-kicking vocal number "Dylan Thomas". The album delivers a bevy of duets and folk-tales with references to '90s pop rock and grunge never that far off, and it's best heard on "Dominos" and the cutesy synth-play of " Exception To The Rule".

This website uses cookies to offer you the best online experience. By continuing to use our website, you agree to the use of cookies.