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Catno

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Formats

1x Vinyl LP Compilation Reissue Remastered

Country

Europe

Release date

Apr 16, 2016

Genres

Rock

Le Discopathe Montpellier

Reissue of this terrific comp !

Media: Mi
Sleeve: M

24€*

*Taxes included, shipping price excluded

Tracked and send in specified vinyle packaging with plastic sleeve protection and stickers. Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A1

Purple Haze

2:50

A2

Fire

2:43

A3

The Wind Cries Mary

3:20

A4

Can You See Me

2:33

A5

Hey Joe

3:30

A6

All Along The Watchtower

3:59

B1

Stone Free

3:36

B2

Crosstown Traffic

2:12

B3

Manic Depression

3:42

B4

Remember

2:48

B5

Red House

3:50

B6

Foxey Lady

3:18

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New LP by New Zealand composer & guitarist Roy Montgomery in close collab with Emma Johnston’s angelic vocals.After Nietzsche is a response to Nietzsche's assertion in Twilight of the Idols that “Without music, life would be a mistake”. Roy Montgomery and Emma Johnston recast this as “Life is a mistake set to music” and they take issue with one of Nietzsche's principal tenets concerning fate.After Nietzsche is in a way the sister-album to last year’s Suffuse, where Montgomery composes songs for guest vocalists. Only this time it’s in close partnership with Emma Johnston. Montgomery's distinctive, interweaving guitar play is set as background for Emma Johnston’s angelic vocals & experimentations. Swimming through the four tracks of the album, it’s surprising to notice how different they are. The opening track could have been plucked from one of Montgomery’s 80s projects, while the rest of the a-side takes us into more shadowy territory, Realm Of The Senses with it’s slow strumming and echoing vocals evokes Grouper (who points to Montgomery as being an influence of her work) and the title track After Nietzsche with dramatic vocals and strings, cleverly builds up to a climax that never happens.
Tom WAITSForeign Affairs (remastered)Epitaph
Wewantsounds poursuit son programme de réédition des albums d’Akiko Yano avec la sortie de Iroha Ni Konpeitou (いろはにこんぺいとう), l’un des albums les plus funky de Yano, mettant en avant ses talents de chanteuse et de compositrice. C’est peut-être le disque le plus connu d’Akiko Yano en dehors du Japon, pas seulement à cause de sa pochette insolite – une photo prise par le célèbre photographe Bishin Jumonji mettant en scène Akiko tenant un dauphin gonflable, mais parce que l’album est l’un des plus funky d’Akiko. Mélange fluide de pop japonaise et de funk new-yorkaise, l’album a été enregistré à Tokyo, à l’exception du titre « Iroha Ni Konpeitou », enregistré à New York avec un groupe composé de la fine fleur des studios New Yorkais : Rick Marotta, David Spinozza, Will Lee et Nicky Marrero. Pour le reste de l’album, Akiko est accompagné des meilleurs musiciens de la scène de Tokyo gravitant autour des groupes Happy End et Tin Pan Alley : le légendaire Haruomi Hosono à la basse, Tatsuo Hayashi à la batterie, Shigeru Suzuki à la guitare, pour n’en citer que quelque uns. Il est intéressant de noter que deux compositions de Hosono figurent sur l’album, « Ai Ai Gasa » qu’il a enregistré sur son album emblématique Hosono House en 73, ainsi que « Hourou » à l’origine enregistré par le chanteur Chu Kosaka en 75. L’album comprend aussi un autre musicien clé, Hideki Matsutake qui programme les claviers dont joue Akiko : Moog IIIc, Mini Moog, String Ensemble, en plus du Fender Rhodes, Clavinet et Yamaha CP7C. Matsutake qui deviendra bientôt le programmeur en chef du groupe YMO. Bien que l’album soit très accessible et funky, des éléments électro plus complexes se cachent sous cette apparente accessibilité, comme sur la première brève introduction « KAWAJI », sorte de fantaisie électro futuriste ou comme sur « Ai Ai Gasa » ou « Kinou Wa Mou » sur lesquels Akiko joue elle-même la ligne de basse au Moog, des détails qui en font un album riche et captivant. Les titres de l’album mettent en valeur les superbes compositions d’Akiko Yano et son don pour ciseler des mélodies parfaites. Iroha Ni Konpeitou ravira tous les fans de musique japonaise, de funk et de pop sophistiquée, prouvant encore une fois qu’elle est l’une des artistes les plus importantes de la musique japonaises.
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