Open today: 13:00 - 23:00

By continuing your navigation on this website, you accept the use of cookies for statistical purposes.

Francis Bebey
African Electronic Music 1975-1982

African Electronic Music 1975-1982
African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982African Electronic Music 1975-1982

Catno

BB039

Formats

2x Vinyl LP Compilation

Country

France

Release date

Dec 1, 2011

Styles

African

Bebey - African Electronic Music 1975-1982


LE MELANGE UNIQUE ET INSOLITE DE LA MUSIQUE TRADITIONNELLE AFRICAINE ET DES MACHINES. Pionnier africain de la musique electronique dans les années 70, Francis Bebey nous propose des chansons généreuses et pleines d’humour avec des synthétiseurs et boites à rythme bricolés. Un dépaysement musical inédit aux relents d’avant garde!

Le musicien camerounais Francis Bebey est un spécimen rare. Il débute sur la scène musicale en composant des pièces africaines pour la guitare classique. Il donne des récitals tout en menant une carrière de journaliste, puis de fonctionnaire international. Le même élan créatif le pousse à écrire également des chansons de variété, dont certaines, qui connaissent un gros succès en Afrique et dans le monde francophone, sont des adaptations chantées de romans qu’il écrit. Mais peu de personnes savent que, dans les années 70, Francis Bebey se lance dans la musique électronique. Les premiers orgues, claviers électroniques et boîtes à rythmes lui donnent la possibilité inédite de devenir le chef d’orchestre exhaustif de ses compositions. Grâce à la technique du re-recording (enregistrement de plusieurs pistes juxtaposées sur la même bande), il ouvre avec délices une nouvelle page de son histoire musicale et produit plusieurs disques (« Savannah Georgia », « New Track », « Haïti ») qui sont autant de raretés par leurs explorations créatives que par leur gravure sur vynil. La période est riche car le champ des possibles est sans limites et les instruments nouveaux et étonnants. Des sons inouïs au sens premier du terme vont alors apparaître sur la planète Bebey…

Media: Mi
Sleeve: M

21.9€*

*Taxes included, shipping price excluded

Tracked and send in specified vinyle packaging with plastic sleeve protection and stickers. Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A1

New Track

8:16

A2

La Condition Masculine

3:23

A3

Wuma Te

5:27

B1

Divorce Pygmée

5:26

B2

Fleur Tropical

3:52

B3

Tiers Monde

3:25

C1

Agatha

7:05

C2

Pygmy Love Song

3:49

C3

Catching Up

2:36

C4

Sahel

5:07

D1

The Coffee Cola Song

5:04

D2

Super Jingle

9:17

D3

Savanah Georgia

3:31

D4

Il N'y A Pas De Crocodiles A Cocody

2:37

Other items you may like:

Artiste pluridisciplinaire, Lido Pimienta présente son style unique: une pop satanique, mélangeant beat électroniques, synthés analogiques, et rythmes afro-colombiens. Écriture puissante et mélodies engagées, Lido Pimienta est une artiste complète, qui définit elle-même sa musique de « Pop Satanico ». Une pop satanique faite pour interroger et réveiller les esprits et les consciences. Lido Pimienta est une musicienne et artiste multidisciplinaire née en Colombie et basé à Toronto. Elle a tourné dans le monde entier depuis 2002, explorant les politiques de genre et de race, la maternité, l'identité et la construction du paysage canadien dans la diaspora latino-américaine. Son nouvel album Miss Colombia porte son hybridation extatique à un nouveau niveau, en s'appuyant sur l'intersection de l'electronica et de la cumbia, établi par son album La Papessa, lauréat du prix Polaris 2016, comme album canadien de l'année. La voix et la musique aux textures multiples et à l'esprit tordu de Lido Pimienta projettent ce que le Globe and Mail canadien a appelé son personnage "audacieux, impétueux et polarisant", qui confronte constamment les pouvoirs en place. Produit avec Matt Smith, a/k/a Prince Nifty, Miss Colombia déborde d'un génie discret à qui l'on promet une extraordinaire réussite.
Rare and highly sought after in its original format, Os Brazōes self-titled album was originally released on RGE Discos in 1969. It is a psychedelic masterpiece that fuses samba, r’n’b and rock ’n’ roll influences using fuzz guitars, synths, percussion, lush vocals and effects.Os Brazōes formed in Rio de Janeiro in the late 1960’s. They supported Tom Zé and backed Gal Costa during her Tropicalia period, yet apparently never recorded in the studio with her. The album is peppered with alternative versions of songs by the movement’s stars, including Gilberto Gil’s ‘Pega a Voga, Cabeludo’ and Jorge Ben and Toquinho’s ‘Carolina, Carol Bela’. But Os Brazões manage to make them their own with their unique interpretations.It’s on their own songs that Os Brazões really shine. Their wide sonic palette presents the listener with moments of dense beauty, experimentation and some serious funk. Exploring this mix of covers and self-penned songs, you get a genuine feeling for the influences, tastes and direction of the band. Os Brazões produced a classic of the Tropicalia movement and it’s a record that probably deserves to be ranked alongside Os Mutantes’ early output.The Mr Bongo RSD Black Friday Edition features original artwork and orange splatter vinyl.
Back in! Love this one! Omar-S drops a real surprise and treat, in the form of the wonderful Street Soul jam 'What’s Good For The Goose' featuring the smokey vocals of Supercoolwicked; this track has become a favourite at Bongo HQ in 2021.
Polish composer Olga Wojciechowska and veteran electronic producer Robin Rimbaud aka Scanner, combine on A Strangely Isolated Place to revisit a beloved Strië album - Olga’s more electronic and experimental alias.With previous releases on Serein and Time Released Sound as Strië, Olga Wojciechowska’s ‘Struktura’ was released in 2015 to a limited audience due to its physical-only format. As Olga’s work becomes increasingly more coveted, through her more recent releases on A Strangely Isolated Place (Unseen Traces & Infinite Distances), and with Struktura praised as one of her finest albums to date, the discussion to breathe new life into the album resulted in a unique pairing with Scanner, an electronic music producer and multimedia artist responsible for some of the most defining works of the genre since the early 1990s.Blurring the line between harmony and dissonance, Struktura’s original recordings paint an eerie, haunting and beautiful picture, conceptualized around abstract art, with intricacies and mystery abound. Here, Strië’s original recordings remain untouched, albeit lovingly remastered by Rafael Anton Irisarri, and it is left to Scanner to provide further interpretations of Olga’s original recordings.Scanner productions can typically traverse a myriad of styles, but here, Robin took a primarily live-hardware approach to the remixes, allowing the rawness of his recordings to add story and depth. Recorded in one take, with no overdubs, the reinterpretations strip the melodies and textures to their original essence, bringing an entirely analog element to Olga’s intrinsically detailed originals.Featuring artwork by Rep Ringel and mastered by Rafael Anton Irisarri, Struktura Revisited is available on Gatefold 2LP in a black/grey half-and-half vinyl, with 6x6” soft-touch heavy art card.