Open today: 16:00 - 23:00

By continuing your navigation on this website, you accept the use of cookies for statistical purposes.

Al-Qasar
Who Are We? (gatefold LP )

Who Are We? (gatefold LP )
Who Are We? (gatefold LP )Who Are We? (gatefold LP )Who Are We? (gatefold LP )Who Are We? (gatefold LP )

Artists

Al-Qasar

Catno

GBLP130 none

Formats

1x Vinyl LP Album

Country

Germany

Release date

Sep 16, 2022

AL QASAR Who Are We? Glitterbeat Germany

Who Are We ?, le premier album d’Al-Qasar, est la musique d'un monde en mutation. Leur “arabian fuzz”, comme le groupe l'appelle, est une vision électrique d'une musique aux racines profondes. Al-Qasar est né dans le quartier de Barbès à Paris, explique le leader du groupe, Thomas Attar Bellier. Ce dernier rêvait de lancer un projet qui soit en phase avec le quotidien des habitants des grandes villes internationales, quelque chose de diversifié, avec un regard neuf et contemporain sur ces sociétés. Les musiciens viennent de France, du Maroc, d’Algérie, d’Egypte et des États-Unis. En 2020, ils sortent un EP acclamé par la critique, Miraj, enregistré au Caire. Le travail sur l'album Who Are We ? commence en décembre 2020. Basse, batterie et percussions traditionnelles créent un groove irrésistible sur lequel saz et guitares électriques se tordent, avec la voix extatique du chanteur marocain Jaouad El Garouge, imprégnée de son éducation Gnawa, qui s'inspire de l'histoire pour mieux regarder vers l’avenir. Le son de l’album est une célébration psychédélique faite pour danser. Alain Johannes (Queens of the Stone Age, PJ Harvey) a mixé le disque, et Dave Collins (lauréat d'un Grammy) l'a masterisé. Jello Biafra, des Dead Kennedys, s'est naturellement joint à "Ya Malak", où sa voix inimitable récite une traduction du poète révolutionnaire égyptien Ahmed Fouad Negm. Mais Biafra n'est pas le seul héros punk à apparaître sur l'album. Lee Ranaldo de Sonic Youth pose ses textures de guitares inquiétantes sur les deux premiers morceaux. Ses drones embrassent le groove du bendir marocain pour un résultat magique. On retrouve la célèbre chanteuse égyptienne Hend Elrawy qui apporte sa voix sur "Mal Wa Jamal", dont les paroles en arabe évoquent une vision féminine et humble de la prostitution et de ses conséquences. Comme la plupart des chansons de l'album, la conscience sociale des paroles est mise en images. "Hobek Twrat" peut être considéré comme une chanson d'amour, avec son ouverture au saz électrique et la voix de la soudanaise (basée à New York) Alsarah (Alsarah & The Nubatones). En réalité, Alsarah s'y élève contre le coup d'État dans son pays d'origine. "Barbès Barbès" est un hommage au quartier parisien où Al-Qasar s'est formé. Mehdi Haddab (Speed Caravan) qui joue occasionnellement avec le groupe y ajoute sa virtuosité à l'oud. Who Are We ? est un album profond et exaltant. Son intensité ne faiblit jamais, grâce à une musique qui puise dans les racines hypnotiques de la transe nord-africaine et des gammes arabes et garde l’énergie et le frisson du rock ’n' roll. C’est du folklore moderne, un reflet de la société interculturelle. Les continents entrent en collision et le résultat est magique. Qui sont-ils ? La réponse est là, sur la pochette de l’album. Regardez dans le miroir. Ils sont nous. Ils sont ici et maintenant. Et ils sont demain.

Media: Mi
Sleeve: M

22.9€*

*Taxes included, shipping price excluded

www.lediscopathe.com Tracked and send in specified vinyle packaging with plastic sleeve protection and stickers. Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A1

Awtar Al Sharq

A2

Awal

A3

Ya Malak

A4

Who Are They And Who Are We?

A5

Hobek Thawrat

B1

Sham System

B2

Barbès Barbès

B3

Benzine

B4

Mal Wa Jamal

Other items you may like:

Acclaimed South African folk singer Vusi Mahlasela joined forces with singer songwriter Norman Zulu as well as the superb Swedish jazz and soul collective Jive Connection for this album back in 2002. It was thought to be a lost recording until it recently showed up and now gets fully revived by Strut. There are strong political links between these countries which no doubt adds weight to this musical link up. It is a great exchange of cultures from parables to laments on child abuse to tunes that fuse reggae, jazz and post-punk with township styles.
Funkadelic have created an enduring legacy, and the power of their impact is visceral in Detroit. Their records not only played with genre, but possessed a diabolical sense of humour that led to music domination by the late 70s with Parliament, Funkadelic, Parlet, Bootsy's Rubber Band and the Brides Of Funkenstein all releasing albums the same year for two years in a row. The music itself is beyond stereotype, but equally huge is that they were a black band not allowing themselves to be limited by anyone else's notions of who they could be, having a massive impact on the next generation of Detroit music, Detroit Techno. But more than just Techno, it is a freedom of thinking that extends beyond boxes, so we included all sorts of today's generation of Detroit musicians and producers to show the wide range of music that was Funkadelic and how these ideas are still contemporary, they endure and inspire.
Rebel Up Records, Makkum Records and Red Wig Records are proud to present the 2nd full length album "Putoo Katare Yire" by Ghanaian artist Ayuune Sule.C’est un album résolument moderne et empreint d’une belle authenticité que nous livre Ayuune Sule, joueur émérite de kologo (luth ghanéen à 2 cordes). On y retrouve aussi bien des titres produits pour nous faire danser (Tezaa So Ndeyine, Don’t Be Lazy, Tesan Nonge Taaba…), que des morceaux beaucoup plus épurés mais tout aussi enivrants, à l’image de ce Yelemeghre Kalebona. Un album à découvrir !
When it comes to blending contemporary dancefloor sounds with aspects of vintage funk, soul and Afro-Latin music, there are few more adept producers than former Whiskey Barons man BOSQ. He's at it again here on his first 12" of 2020. Afro-funk star Kaleta provides vocals on both A-side tracks, the Afrobeat-influenced disco-funk cheeriness of "Wake Up" (an infectious chunk of sun-soaked goodness) and the Afro-Cuban percussive shuffle of horn-heavy delight "Omo Iya". Elsewhere, Justo Valdez and Evan Laflamme guest on the Afro-Latin breeziness of "Mambue" (all dancing woodwind, Fela sax and layered drums), while "El Carriqi" sees BOSQ add Tito Puente style percussion and tight Fela Kuti style sax blasts to a club-ready Afro-house groove.Wake UpBosq
Reissue of Dan Snaith's 2005 album debut as Caribou!