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Basic Rhythm
Dread / And Soon The Darkness

Dread / And Soon The Darkness

Catno

RAW-UT001

Formats

1x Vinyl 12" 45 RPM White Label

Country

UK

Release date

Feb 25, 2022

Styles

Jungle

Dread / And Soon The Darkness Basic Rhythm

Dread / And Soon The Darkness
Basic Rhythm

Media: Mi
Sleeve: M

12€*

*Taxes included, shipping price excluded

Tracked and send in specified vinyle packaging with plastic sleeve protection and stickers. Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A

Dread

B

And Soon The Darkness

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We won't make the obvious joke about buses - you know, the one about waiting ages for an Autechre album and then two turn up pretty much at the same time. But we will say this. If Plus, the second of Sean Booth and Rob Brown's two albums to drop within a fortnight of each other after a lengthy absence, were a bus, it wouldn't be headed out on any recognisable route that we know about. You might find the odd bit of scenery that feels vaguely familiar - the tension-laden strings of 'ii pre esc' or the scrambled drum & bass machinations of 'X4', but in the pair's hands they are splintered and re-assembled very much in their own image, one foot in the frenetic exhortations of electro and the other deeply planted in the land of industrial experimentation. Closing track 'TM1 might bear a slight resemblance to the squelchy acid of Drexciya, for instance, but its occasionally four-to-the-floor beats stop and start with a wonderfully disorientating playfulness. Brave and original, as ever, this is not for the faint hearted but at the same time takes you places you never thought you'd encounter.
Est-ce que l’on savoure assez la lumière ? On se délecte de la douceur d’un lever de soleil ou de la majesté d’un coucher de soleil, mais sa texture change continuellement, seconde par seconde. Une mutation à laquelle nous faisons rarement attention. La beauté de la lumière est l’inspiration pour The Gleam, le troisième album de la compositrice et musicienne coréenne Park Jiha. Elle distille la lumière en son, du scintillement des premiers rayons de soleil de « At Dawn » jusqu’à la tombée de l’obscurité dans « Nightfall Dancer », en capturant son essence en notes et silence. L’album trouve son origine avec la pièce « Temporary Inertia » qui a été créée pour une une improvisation méditative dans un bunker conçu par l’architecte Ando Tadao, où le plafond avait une ouverture laissant la lumière s’y déplacer lentement pendant la journée et offrant un rendu très spécial à l’intérieur. Park Jiha voulait capturer les émotions que la lumière lui donnait en tant qu’observatrice, ses textures, son intensité, sa chaleur… Son mouvement semble inerte et seul le temps le révèle. Comme son prédécesseur, Philos (2019), The Gleam est une œuvre entièrement solo. Toute la musique est composée et jouée par Park Jiha au piri (une sorte de hautbois), saenghwang (un orgue à bouche qui apparaît sur la pochette de l’album), yanggeum (hammered dulcimer) et glockenspiel. Sa musique est minimale sans être minimaliste. Elle puise dans la musique coréenne traditionnelle tout en prenant ses distances. Sa musique respire. La respiration est un acte de répétition constant. La répétition est essentielle pour garder une certaine concentration et bâtir le terrain propice au développement de l’atmosphère du morceau, créer des sentiments. Musique et nature sont très similaires d’une certaine manière explique l’artiste. The Gleam scintille et éblouit. Laissez-vous emporter…
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