Open today: 16:00 - 23:00

Kenneth Whalum
Broken Land 2

Broken Land 2

Catno

SC431LP-A

Formats

1x Vinyl LP

Country

US

Release date

Jan 14, 2022

Kenneth Whalum Broken Land 2 Secretly Canadian

Kenneth Whalum parvient à concilier sa maturation personnelle et son évolution artistique, prouvant qu’il est non seulement un conteur passionné mais aussi un musicien dynamique et nuancé. Le chanteur, auteur, compositeur et saxophoniste a autant été élevé par ses parents que par les mélodies qui ont bercé ses premiers rêves. Né et élevé à Memphis dans le Tennessee, il a été immergé par sa famille tant dans la musique religieuse que profane. Son parcours est à la fois le produit du déroulement de sa destinée et le fruit de son dévouement appliqué à son art. Sa formation professionnelle et sa passion l’ont amené à se produire en tournée et à enregistrer aux côtés de certains des artistes, chanteurs et musiciens les plus renommés du moment, notamment D’Angelo, Sean ‘Diddy’ Combs, Jay Z, Justin Timberlake, Beyoncé, Maroon 5 et Frank Ocean. En tant qu’artiste, Kenneth Whalum défriche une nouvelle direction musicale. Avec une intensité captivante, son travail repousse les limites conventionnelles des artistes émergents contemporains en fusionnant sons alternatifs, soul, hip-hop, jazz, R&B et blues. En 2015, il a sorti son premier single de soul alternative, « Ghost Town », suivi du titre « Might Not Be Ok » avec l’artiste hip-hop Big K.R.I.T l’année suivante et l’album Broken Land en 2017. Avec Broken Land 2, il s’appuie sur des accords plus sombres comme une forme de soulagement thérapeutique. Se décrivant lui-même comme un solitaire qui fait face à ses hauts et ses bas tout seul, Kenneth fait le point avec « Prayer » et appelle à ce que l’on prie pour lui. Le single « Party » dissèque la façon dont les jeux auxquels nous jouons et la manipulation influencent la perception des autres d’une situation qu’ils ne comprennent pas. Broken Land 2 est composé à la fois de questions et de vérités, et que l’on veuille en parler en public ou non, les gens n’ont cessé de vivre ces situations bien réelles. Broken Land 2 a été conçu comme un remède, aussi bien pour Kenneth que pour les autres. Vinyle transparent.

Media: Mi
Sleeve: M

23.5€*

*Taxes included, shipping price excluded

Rip Samples from vinyl, pics and Discount on www.lediscopathe.com. Please feel free to ask informations about our products and sell conditions. We ship vinyles world wide from our shop based in Montpellier (France). Come to visit us. Le Discopathe propose news and 2nd hands vinyls, collectors, rare and classic records from past 70 years

A1

Prayer

3:31

A2

All I Need

3:00

A3

Party

A4

Burn

3:14

B1

Make Sure

3:13

B2

Weeping Eye

3:44

B3

Bombs

3:29

B4

Constellation

3:40

Other items you may like:

The reissue of Udu’s sole LP “Sound of the People” originally released on Love Records (Nigeria) in 1976. The band took their name from the Igbo word for a large clay jug normally used to carry water. The jug has a regular opening at the top with an additional hole on the side. In addition to being used to carry water the jug was also played by Igbo women in traditional ceremonies.It was in Lagos the Udu trio met musician, producer and owner of Love Records: Alex Tony Okoroji. The debut release on the label is Alex Tony Okoroji’s own LP Super Sure (Love Records, 1976). Today, Chief Tony Okoroji is a legend of the Nigerian music scene, but back in 1976, just like Udu, he was just starting his recording career…Both the Udu and the Alex Tony Okoroji records where recorded at legendry Arc Studio in Lagos. A studio facility initiated by Cream drummer Ginger Baker in 1972, eventually opening in January 1973. The engineers who worked on the Udu recordings had previously worked on a number of Fela Kuti Records (No Bread, Expensive Shit, Everything Scatter); whilst production and writing duties were in the hands of Alex Tony Okoroji…All of the tracks have a fairly loose, almost conversational arrangement both in the music and the lyrical delivery… For the most part the pace is relatively laid back… it’s by no means chilled-out… there’s always an element of movement…Four of the six tracks have an unexpected and subtle dance floor air: “The Chant", "Sound Of The People", “Nwanyalubi” and "New Bride Song" all have a fairly distinct and uniquely hypnotic build that once you get is seriously foot friendly from a sunrise perspective.It would be easy to say the record is psychedelic, but at times that’s an overused term for a broad spectrum of music which suggests something, but doesn’t define anything in detail… it might be better in this instance to suggest the record has an other-worldly ambience, folk in essence and potentially devotional from a regional perspective; something possibly alluded to in the both the bands’ name and the title of the record… whatever musical genres the record crosses it’s a genuine shame that it’s taken just over 40 years to reach the ears of a wider audience outside of the few people who would have heard the record at the time…Answering the question as to why the record has remained so unknown until now… although the record was recorded at Arc Studios, it was released on a fledgling independent label… in addition, musically speaking, the record doesn’t fit easily to one of the popular genres of the period. It may have been too subtle for the time and the place… falling through the cracks between Afro-Rock and Afro-Funk…
Daptone est fier de présenter The Budos Band III, le 3ème album du collectif afro-soul instrumental New-Yorkais. Produit par Bosco Mann et Thomas « TNT » Brenneck, ce nouvel opus a été enregistré live en 48h au Daptone House of Soul Studios, mais conçu tout au long de ces deux dernières années durant lesquelles THE BUDOS BAND a alterné concerts explosifs (150 dates en 2 ans) et séances d'écriture arrosées au houblon dans leur fief de Staten Island. En mélangeant des influences aussi diverses que Cairo Jazz Band, J.C. Davis, Mulatu Astatke ou Black Sabbath, The Budos Band prouve une fois encore que sa signature sonore est unique et incomparable.
Secousse Records (France) & Hot Mule Records (USA) allient leur force pour la réédition d'un des premiers album de ce qui deviendra en quelques années un succès planétaire Touré Kunda. Initialement released en 1979 Ismaïl & Sixu Touré - Mandinka Dong est un salad bowl des musiques populaires de l'époque à savoir Reggae, Funk, Disco, Pop et une constellation de rythme en provenances de toutes l'Afrique de l'Ouest.
Some little scratches but an essential highlife record...

This website uses cookies to offer you the best online experience. By continuing to use our website, you agree to the use of cookies.